ERASMUS+ İLE STRAZBURG'DA MESLEKİ GELİŞİM VE İŞBAŞI GÖZLEM FAALİYETİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ
101
12:38
14.04.2025

Müdürlüğümüz tarafından yürütülmekte olan ERASMUS+ Yetişkin Eğitimi Akreditasyonu 2024-TR01-KA121-ADU-000236001 numaralı proje faaliyetleri kapsamda Fransa'nın Strazburg şehrinde "Yetişkinlerde temel becerileri(okuma, yazma, medya okuryazarlığı vb.) ve hayat boyu öğrenmeyi; yetişkin eğitimi sürecindeki kişilerin ise bireysel, mesleki ve kültürel yeterliliklerini artırma"  amacına yönelik bir işbaşı gözlem faaliyeti gerçekleştirildi.  7-11 Nisan tarihleri arasında gerçekleşen faaliyete ilimizde farklı ilçe ve kurumlarda görev yapmakta olan 8 öğretmen ve usta öğretici katıldı.

Faaliyet, Strazburg'da yetişkinlere yönelik eğitim veren CMA Formation Bernard Stalter'da gerçekleştirildi. Beş gün boyunca devam eden iş başı gözlem faaliyeti boyunca katılımcılar; yetişkin eğitiminde okuma-yazma, medya okuryazarlığı, hayat boyu öğrenme stratejileri, bireysel ve mesleki gelişim, kültürel yeterlilikler ve teknoloji destekli eğitim konularında gözlemler yaptı. Ayrıca, alternatif öğretim yöntemleri ve etkileşimli öğrenme tekniklerini inceleyen katılımcılar, işbaşı gözlem faaliyetlerinin dışında kalan zamanlarını Strazburg'un tarihi ve kültürel mekânlarını ziyaret ederek değerlendirdiler; şehrin kültürel dokusunu tanıma ve yerel yaşamı deneyimleme fırsatı buldular.

İl Millî Eğitim Müdürümüz Özgür Tokgöz, Erasmus+ Akreditasyon projelerinin, yetişkin eğitiminde yenilikçi yöntemlerin öğrenilmesi ve başarılı uygulamaların gözlemlenmesi açısından büyük önem taşıdığını belirtti. Bu tür uluslararası deneyimlerin, öğretmenlerimizin hem mesleki hem de kültürel açıdan gelişimine katkı sağladığını ifade eden Müdürümüz, aynı zamanda hayat boyu öğrenme bilincinin güçlenmesine ve yabancı dil motivasyonunun artmasına da destek olduğunu vurguladı. Projeye katkı sunan AR-GE Birimi Üyeleri ile katılımcılara teşekkür ederek, çalışmalarında başarılar diledi.

14-04-202514-04-202514-04-202514-04-202514-04-202514-04-202514-04-202514-04-202514-04-202514-04-202514-04-202514-04-202514-04-2025

Yayın Tarihi: 14.04.2025