TUBİTAK Araştırma Projeleri´nde 15 Projemiz Bölge Finalinde
Bu yarışmanın temel amaçlarından biri genç beyinleri düşünmeye, gözlem yapmaya, merak etmeye, merak ettiklerini araştırmaya teşvik etmektir. Bu bağlamda, projelerin değerlendirilmesinde göz önüne alınacak en önemli kıstas, projeye kaynak olan fikrin proje sahibi öğrenci/öğrencilerden çıkmış olmasıdır. Bu fikir basit; fakat çok ilginç ve pratik bir çözüme yönelik olabilir.
2016 yılı TÜBİTAK 47. Ortaöğretim Araştırma Projeleri Yarışması Bölge Sergisine davet edilen projeler Samsun Bölge kurulu tarafından belirlenmiştir. Samsun, Amasya, Ordu, Giresun, Tokat, Kastamonu Sinop illerini kapsayan illerimizden 1325 toplam proje başvurusu yapılmış olup değerlendirmeler sonucunda 100 proje bölge sergisine katılmaya hak kazanmıştır.
İlimizden 15 okulumuz 2016 yılı TÜBİTAK 47. Ortaöğretim Araştırma Projeleri Yarışması Bölge Sergisine davet edilmiştir.
Bölge sergisine katılmaya hak kazanan okullarımızı başarılarından dolayı tebrik eder, bölge finali yarışmasında başarılar dileriz.
İlimizde TÜBİTAK Ortaöğretim Araştırma Projeleri kapsamında her geçen yıl başvuru sayısı artmakta; dolayısıyla bilimsel bilgiye ulaşma yollarını öğrenen genç beyinler çoğalmaktadır.
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI |
PROJE BAŞVURU SAYISI |
BÖLGE SERGİSİNE KATILAN |
TÜRKİYE FİNAL SERGİSİNE KATILAN |
ÖDÜL ALAN |
2011-2012 |
17 |
1 |
0 |
0 |
2012-2013 |
127 |
9 |
1 |
1 bölge birinciliği 1 bölge ikinciliği 1 Türkiye ikinciliği |
2013-2014 |
207 |
12 |
2 |
2 Bölge birinciliği 1 bölge üçüncülüğü |
2014-2015 |
273 |
17 |
3 |
3 BÖLGE BİRİNCİLİĞİ 2 bölge ikinciliği 2 bölge üçüncülüğü 1 TÜRKİYE İKİNCİLİĞİ |
2015-2016 |
|
15 |
Değerlendirme Aşamasında |
Değerlendirme Aşamasında |
2016 YILI ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI |
|||||||
BÖLGE SERGİSİNE DAVET EDİLEN PROJELER |
|||||||
|
BAŞVURU NO |
ÖĞRENCİ ADI SOYADI |
DANIŞMAN ADI SOYADI |
OKULU |
PROJENİN ADI |
ALANI |
BÖLGESİ |
10 |
1689B011607060 |
İRFAN YILMAZ HÜSEYİN KILIÇ |
ŞENOL TEMÜR |
GİRESUN AKSU ANADOLU LİSESİ |
GİRESUN´UN ÇİÇEKLERİ SOLMASIN |
BİYOLOJİ |
SAMSUN |
18 |
1689B011610540 |
SALİH EYİCE ALPEREN BAYRAK |
ŞENEL DALMAN |
GİRESUN ESPİYE ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ |
FINDIKTA ARZ-TALEP DENGESİNİ BOZAN UNSUR: EMANET FINDIK UYGULAMASINDA ESPİYE VE ÇEVRESİNDEKİ FINDIK ÜRETİCİLERNİN TUTUMLARI |
COĞRAFYA |
SAMSUN |
19 |
1689B011614438 |
RABİA VURAL AYŞEGÜL SARI |
|
GİRESUN NURETTİN CANİKLİ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ |
DONMAK YOK ÜRETİME DEVAM |
COĞRAFYA |
SAMSUN |
23 |
1689B011614413 |
ÖZKAN HAKAN MEMİÇ ABDUSSAMET AKYOL |
YASEMİN YILMAZ AKSAKAL |
GİRESUN BİLİM SANAT MERKEZİ |
DEDEDEN TORUNA OSMANLI PADİŞAHLARINDA HOŞGÖRÜ |
DEĞERLER EĞİTİMİ |
SAMSUN |
55 |
1689B011603581 |
HASAN DARAMA FATİH TURHAN |
CUMA KESME |
GİRESUN 125. YIL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ |
LİSE ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARI/BAŞARISIZLIKLARINA YÜKLEDİKLERİ ANLAMLAR AÇISINDAN ÖĞRENME SÜRECİNDEKİ FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ |
PSİKOLOJİ |
SAMSUN |
56 |
1689B011602544 |
TUĞBANUR COŞGUN HAKAN FURKAN SARIYERLİ |
AYŞE COŞAR |
GİRESUN ŞEBİNKARAHİSAR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ |
KANSER HASTALIĞINI YENMEDE DİNİ İNANCIN, DUANIN VE OLUMLU DÜŞÜNMENİN ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA |
PSİKOLOJİ |
SAMSUN |
61 |
1689B011606515 |
SAMET İBİÇ RAŞİT DANABAŞ |
ELVAN MENTEŞ |
GİRESUN 125. YIL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ |
BİLGİSAYARSIZ, BİLGİSAYAR DESTEKLİ İNGİLİZCE EĞİTİMİ OLUR MU?; BİLGİSAYAR DESTEKLİ YABANCI DİL EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİ TUTUMLARI VE ÖĞRETMEN YETERLİK ALGILARI ÜZERİNE ETKİLERİ:GİRESUN İLİ ÖRNEĞİ |
SOSYOLOJİ |
SAMSUN |
62 |
1689B011611668 |
İBRAHİM AKKAYA OZAN ÇÖMERT |
HAYRİ ŞEN |
GİRESUN BULANCAK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ |
SAĞLIKLI BİR EĞİTİM SAĞLIKLI BİR GÜLÜŞLE BAŞLAR |
SOSYOLOJİ |
SAMSUN |
63 |
1689B011613805 |
ERDEM BAKİ GÜNAYDIN BÜŞRA GÜNAYDIN |
ERGÜN ÖZKAYA |
GİRESUN NURETTİN CANİKLİ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ |
TOPLUMDA YAYGIN OLARAK GÖRÜLEN SAĞLIK ÇALIŞANLARINA YÖNELİK ŞİDDETİN ALTINDA YATAN NEDENLERİN VE ÇALIŞANLARDA BIRAKTIĞI ETKİLERİN GİRESUN İL´İ ÖRNEĞİNDE İNCELENMESİ |
SOSYOLOJİ |
SAMSUN |
64 |
1689B011606452 |
NEZİHA ESRA BİLGİLİ ALPEREN KABADAYI |
ENGİN YILMAZ |
GİRESUN SOSYAL BİLİMLER LİSESİ |
MUTLU YAŞLILIKLAR |
SOSYOLOJİ |
SAMSUN |
77 |
1689B011611129 |
NURİ CAN ÇAYLAK |
CENGİZ AYAR |
GİRESUN BULANCAK BAHÇELİEVLER ANADOLU LİSESİ |
GİRESUN YÖRESİNDE ESKİ TÜRK İNANIŞLARINA DAİR İZLER |
TARİH |
SAMSUN |
85 |
1689B011600794 |
TUFAN ÇAĞLAYAN TARIK DEMİR |
MEHMET ALAŞALVAR |
GİRESUN BULANCAK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ |
AKILLI ARABALAR İLE GÜVENLİ TRAFİK |
TEKNOLOJİK TASARIM |
SAMSUN |
86 |
1689B011606426 |
GÜRKAN ÖZGÜR |
ERKAN KAŞIK |
GİRESUN BULANCAK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU |
GÖLGE ROBOT |
TEKNOLOJİK |
SAMSUN |
87 |
1689B011604141 |
OSMAN YAVUZ |
DURSUN ÇOLAK |
GİRESUN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ |
HAVA KALİTESİ İNDEKSİNİN ELEKTRONİK MODELLEME YÖNTEMİYLE OPTİMUM DEĞERLERDE TUTULMASI |
TEKNOLOJİK TASARIM |
SAMSUN |
94 |
1689B011609308 |
ŞEYMA TETİK SUDE DUMAN |
MUSTAFA HAKYEMEZ |
GİRESUN NURETTİN CANİKLİ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ |
RESİMLİ MAZMUNLAR SÖZLÜĞÜ |
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
SAMSUN |