
Bakanlığımız Din Öğretimi Genel Müdürlüğü tarafından, imam hatip lisesi meslek dersleri ile Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi dersi ve din, ahlâk ve değerler alanındaki seçmeli derslerin öğretimini desteklemek amacıyla "Vakti Kuşanmak Etkinlikleri" hayata geçirilmektedir. Bu kapsamda düzenlenen programlarla, öğrencilerin dinî, manevî, ahlaki ve kültürel gelişimlerine katkı sağlanması; İslâm'ın temel ibadetlerinden biri olan namazın, Kur'an ve sünnet çerçevesinde, günlük yaşamla bağlantılı ve bütüncül bir yaklaşımla ele alınması hedeflenmektedir.
Bu doğrultuda 12 Haziran 2025 Perşembe akşamı Hacı Miktat Camii'nde "Vakti Kuşanmak Örnek Etkinlikler Buluşması" gerçekleştirildi.
Etkinliğe; Sayın İl Millî Eğitim Müdürümüz Özgür Tokgöz, Sayın İl Müftümüz Selçuk Kılıçbay, İl Millî Eğitim Müdür Yardımcısı Ergin Aybar, Şube Müdürü Murat Yavuz, okul müdürleri, öğretmenler, öğrenciler ve veliler katıldı.
Cami avlusunda yıl içerisinde "Vakti Kuşanmak" etkinlikleri kapsamında okullarımızda yapılan iyi örneklerden oluşan sergi açıldı. Açılan sergi vatandaşlardan büyük beğeni aldı. Sergi süresince canlı olarak musiki sunumu da yapılarak ziyaretçilerin manevi atmosferi yaşamalarına vesile olundu. Akşam Namazı'nda ise veli ve öğrencilerimizle Hacı Miktat Camii'nde buluşuldu. Namaz öncesinde Sayın İl Müftümüz Selçuk Kılıçbay tarafından öğrenci ve velilerimize namazın önemi konusunda vaaz edildi. Gençlerimizden beklentilerimiz konusuna da vurgu yapan Sayın İl Müftümüz, LGS ve YKS sınavlarına girecek öğrencilerimize de dua edilerek başarılı olmalarını temenni etti.
Yapılan etkinlik manevi atmosferiyle öğrencilere ibadethane ortamında bilinçli bir şekilde namazın anlamını kavrama fırsatı sundu.
İl Millî Eğitim Müdürümüz özgür Tokgöz, etkinliğin hazırlanmasında emeği geçen okul yöneticilerine, öğretmenlere, öğrencilere ve katkı sunan tüm paydaş kurumlara teşekkür etti. Sayın Müdürümüz, gençlerin bu tür anlamlı faaliyetlerde yer almasının büyük bir değer olduğunu vurgulayarak, benzeri etkinliklerin yaygınlaştırılması temennisini dile getirdi.