
2015 yılı TÜBİTAK Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması Samsun Bölge Finalinde ilimizi başarıyla temsil ederek dereceye giren öğrenciler Sayın Valimiz Hasan Karahan’ı ziyaret ederek projelerini anlattılar.
Geçtiğimiz günlerde Samsunda bölge finali gerçekleştirilen yarışmayla ilgili bilgi sunan İl Milli Eğitim Müdürü Necati Akkurt, 1969 yılından bu yana TÜBİTAK tarafından başarılı bir organizasyonla sürdürülen Ortaöğretim Öğrenciler Arası Araştırma Projeleri Yarışmasının Samsun Bölgesi için hazırlanan 276 projeden 17 projenin birbirinden değerli 100 projenin sergilendiği bölge sergisine kabul edildiğini belirterek, değerlendirme sonucunda ilimizden üç projenin birinci, iki projenin ikinci, iki projenin de üçüncü olduğunu söyledi. Milli Eğitim Müdürümüz Necati AKKURT “ 2006’da yenilenen , proje tabanlı müfredat programları bakımından bu tür organizasyonların çok önemli olduğunu belirterek “2012 yılında ilimizdeki 79 liseden toplam başvuru sayısı sadece 17 iken, bu sene Bölge Finaline giden 17 projemiz var. Bu bizim için gurur verici bir başarı. Her geçen sene daha fazla projemizi Bölge Finaline göndermek hedefindeyiz. Ankara’da yapılacak olan Türkiye Finali’ne bölgemizden 7 ilden(Samsun, Amasya, Sinop, Tokat, Kastamonu, Ordu ve Giresun) seçilen 20 projenin içerisinde 3 projemizin finallere katılması da ayrıca bir gurur kaynağı. Bize bu gururu yaşatan öğrencilerimize ve danışman öğretmenlerine teşekkür ediyorum. “ dedi.
Başarılarından dolayı öğrencileri ve öğretmenlerini tebrik eden Valimiz Sayın Hasa Karahan, geleceğin mucitlerine başarılar diledi. Öğrencilerden projelerini tek tek dinleyen Valimiz Sayın Hasa Karahan, “Finallerde de aynı başarıyı bekliyoruz. Projelerimiz gerçekten önemli. Özel projeler. Önemli olan tabi katılmak. Kendini ifade edebilmek. Kendini ifade etme sorunu var. Gençlerimiz bunu aşsınlar istiyoruz. Bu projeler de buna vesile. Projeler de çeşitli. Tek yönlü olmayışı da güzel.” şeklinde konuştu.
Valimiz Sayın Hasa Karahan, öğrencileri altınla ödüllendirerek başarı belgesi verdi.
Yenilenen programda davranışçı yaklaşımın yerini bilişsel ve yapılandırmacı yaklaşım almış ve sarmallık ilkesi gözetilmiştir. Yeni programlarda derslerin ezbercilikten uzak, eğlenceli, hayatın içinde ve kullanılabilir olmasına önem verildiği görülmektedir. Yenilenen Öğretim Programları ile birlikte okuyan, okuduğunu anlayan analiz ve sentez yapabilen, en önemlisi doğru bilgiye doğru kaynaklardan ulaşabilen ülkesine ve topluma yararlı bireyler yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.
Bu kapsamda Ortaokullar düzeyinde Bu Benim Eserim Lise düzeyinde Tübitak Ortaöğretim Ararştırma Projeleri Yarışmaları Öğretim Programlarının öğrenciler üzerinde ve okullarımızda ne kadar uygulandıklarının ve ne kadar başarıya ulaşıldığının en önemli göstergelerindendir.
2012 yılında 79 lisemizden sadece 17 başvuru var iken, Milli Eğitim Müdürümüz Necati AKKURT’un yoğun çabalarıyla, gerek yaptığı toplantılarla, hem öğrencilerimizi, hem öğretmenlerimizi desteklemek, onları teşvik etmek için yaptığı çalışmalar ile, Milli Eğitim Müdür Yardımcımız Ertuğrul Tosunoğlu ve TUBİTAK-Bu Benim Eserim İl Çalışma Grubu üyelerinin özverili çalışmalarıyla bu sayı bugün 300’leri buldu.
Emeği geçen herkese teşekkürlerimizi sunuyoruz.
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI |
PROJE BAŞVURU SAYISI |
BÖLGE SERGİSİNE KATILAN |
TÜRKİYE FİNAL SERGİSİNE KATILAN |
ÖDÜL ALAN |
2011-2012 |
17 |
1 |
0 |
0 |
2012-2013 |
127 |
9 |
1 |
1 bölge birinciliği 1 bölge ikinciliği 1 Türkiye ikinciliği |
2013-2014 |
207 |
12 |
2 |
2 Bölge birinciliği 1 bölge üçüncülüğü |
2014-2015 |
276 |
17 |
3 |
3 Bölge Birinciliği 2 Bölge İkinciliği 2 Bölge Üçüncülüğü |